Изненада је, из Министарства просвете у техничком мандату стигао нови Правилник о оцењивању, који садржи мање-више иста решења као и досад у деловима који нису спорни, а измене које су наведене су скоро све необичне и показују да наши законодавци школу не познају, да не знају шта се и како ради у школи и како то функционише у пракси.

Српска странка Заветници истиче да је неприхватљиво овако нешто доносити у техничком мандату и то без икакве консултације са наставницима и просветним синдикатима.

У члану 5. Правилника за основне школе, наведено је да се на захтев више од половине родитеља било ког одељења покреће процедура контроле рада наставника, а коначну реч о судбини наставника који се нађе „на мети“ родитеља имаће директори, стручни сарадник и секретар школе (не видимо стручност по том питању у овом случају). Велики број наставника ће предвидљиво додатно снизити већ ионако све ниже критеријуме за оцењивање или, што је вероватније, одлазити из просвете. Не знамо ко смишља оваква решења, али зар није стање у просвети довољно алармантно да би се уводили и овакви експерименти.

И досада је било поступака против несавесних наставника, и постојала је јасна процедура, али овде је јасно да се положај наставника додатно отежава, јер било какво незадовољство „половине родитеља“ може да се претвори и врсту мобинга над рецимо опозиционо оријентисаним наставницима.

Заветници траже да се овакав Правилник о оцењивању одбаци у овом облику и да се коригује тек пошто буде формирана нова Влада Србије, а да примена евентуално коригованог Правилника о оцењивању почне од наредне школске године након шире јавне расправе. Поред овога, постоје и други спорни чланови у наведеном правилнику, али овај је најдрастичнији пример, због чега смо га истакли ради шире јавности.